ja hörni!

Anledningen att jag lagt upp IP-nummer här på min blogg är för att jag under längre tid har blivit trackaserad utav detta IP-nummer och vela få stopp på det.. Ända utvägen jag såg var att själv ta reda på vem med detta IP-nummer var och nu vet jag det. 

Och om det är någon som ska anmäla någon för ärekränking så är det jag som ska anmäla det IP-nummret.  Enligt BrB kap.5 paragraf 3. 

"IP-numret" får stå sitt kast eftersom alla vet att IP-numret lämnas ut när man kommenterar andras bloggar, då tycker jag att man ska ge fan i att trackasera andra genom bloggar om man sen inte kan stå för det man gjort. Så tala inte om för mig om lag och rätt, för då är du ute och cyklar.

och för att svara på en annan kommentar, JA jag är 100% säker på vems IP-numret är.


Kommentarer
Postat av: Therese

suckar

Det spelar ingen roll tjejen om du vet eller inte, det strider mot svensk lag. Oavsett om du inte vill att det gör det. Att det publiceras invid din kommentar är för DIG att se, inte allmänheten.



En anmälan hoppas jag ägaren till IP.nummret gör till blogg.se, det är du som då tar en risk att allt ditt innehåll blir spärrat för dig, den blir låst och öppnas efter korrigering. OM dom inte tycker du fått varningarna nog att göra det rätta och du ändå skitit i det. ;-) DÅ är det borta för alltid. Hela 1 år försvunnet. DET kan ju vara synd.. Men OM du är så säker på din sak, så för guds skull utamana Ip.nummer innehavaren ;-)



För säkerhets skull maila blogg.se och se vad dom har att svara dig TIPSAR STARKT



Lycka till..



(Jag är bara ute efter att varna dig om VAD som kan hända. Det är antagligen inget roligt att begå PUL-brott och samtidigt få sin blogg borta för alltid, och ang. förtal så gör du det lika mycket som den andre.. Oavsett vad du tycker där med)



//T

2009-12-05 @ 15:01:46
Postat av: Amanda

har du blivit hotad om att bli anmäld??? fattar ingenting.. tycker du ska stå på dig nu, efter nästan 3 år är det dags att det får ett slut!<3

2009-12-05 @ 15:04:25
Postat av: Anonym

Du har blivit trakasserad så länge och dessutom har bevis för det. Den som skrivit till dig får vara glad att du inte anmält personen ifråga, nu när du vet vem det är! Men fortsätter det, vilket jag inte tror att det gör nu, är det ju bara för dig att anmäla tycker jag!

2009-12-05 @ 16:01:23
Postat av: Natta

Något som gör mig enormt upprörd är när vuxna människor lägger sig i och försvarar andra vuxna människor gentemot ett barn. Kan man inte själv stå för det man säger så ska man inte säga någonting alls. Tycker att personen ifråga borde tänka efter på allvar, innan du olivia tvingas anmäla det hela! det vore sorgligt om det skulle behöva sluta så..

2009-12-05 @ 21:30:18
Postat av: Frida

herregud, nötskalet där uppe behöver inte ens lägga sig i. irriterad jag blir

2009-12-05 @ 23:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0